Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Winkelmolen - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Winkelmolen - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 Mei 2015 | Australië, Sydney

Hallo trouwe volgers!

Eindelijk mijn eerste verhaaltje vanuit het AMAZING Australië. Sydney is tot nu toe geweldig. Het hostel waar ik verblijf is super. Bij de receptie vertellen ze alles wat je moet regelen, het is stap voor stap uitgeschreven. Ideaal om goed met je reis te beginnen. De mensen hier zijn vriendelijk, geduldig en genieten ook ultiem van het leven. Overal waar je waar je komt gaat het: ‘How are you’? En ‘No worries’ wanneer je ze bedankt. De eerste week heb ik vooral veel vrienden gemaakt, jepp oud Australië gangers, het gaat inderdaad mega makkelijk! Je hoeft maar in de lift te staan en je hebt al nieuwe vrienden. Deze week dan ook lol gehad met een paar toffe meiden en kerels, die helaas inmiddels alweer vertrokken zijn. De hoogtepunten tot nu toe waren toch echt Bondi beach, de dierentuin en de Vivid lichtshow gisteren (en de komende drie weken).
De Bondibeach walk was georganiseerd door het hostel. We zijn dan ook met een groep van zo’n 30man naar het strand gereden. De wandeling startte op een klein strandje, waarna we enkele kilometers langs te kust hebben gewandeld om zo te eindigen op Bondibeach. Wat overigens iets kleiner was dan ik dacht. En ik zweer dat ik één van de lifeguards heb gezien van dat televisieprogramma! We hadden de hele dag zon en het was zo’n 25 graden, perfect!! Ik hoop dat het zo lukt om mijn gopro foto’s te uploaden..
De dierentuin eergisteren was ook meer dan mooi (foto op facebook, en nee niet de blue Mountains Frank!) Het moet wel de mooist gelegen dierentuin ter wereld zijn, met zo’n uitzicht over Sydney. Weer ontzettend lol gehad met Mina, Yvonne en James.
Gisteren ben ik naar school geweest voor een cursus om achter de bar te mogen staan. Je moet in Australië een cursus volgen over de drankregels en hoe je met klanten om moet gaan, eigenlijk wel een goede instelling. De cursus heb ik de dag zelf meteen afgesloten. Je moest 17 van de 20 vragen goed hebben, and i nailed it! Dus als het geld een keer op dreigt te raken, kan ik mooi achter de bar gaan werken… ’s Avonds zijn we naar het Opera House en de haven gewandeld voor de lichtshow, geweldig hoe ze dat in elkaar hebben gezet!! De foto’s staan op mijn mobiel, zal ze vandaag op facebook zetten..
Zo, volgens mij spat mijn enthousiasme van het scherm af, en mijn reis is nog maar net begonnen! Love it!!
Nog wat kleine weetjes: Het is niet zo duur in Australië, eigenlijk hetzelfde als in Nederland, maar als je gaat reizen kost het wel veel. De mode hier is bijna hetzelfde als in Nederland. Veel gekleurde Nike’s, echter dragen ze hier er ook veel te strakke sportbroeken bij terwijl ze niet eens aan het sporten zijn of gaan. Je loopt hier al gauw zo’n 10 tot 15km per dag om leuke dingen te zien en doen (en eet minder op geld te besparen). Daarentegen zit ik al bijna elke avond aan het bier :$ en is er zelfs vanavond (Ja Janneke!!) een bierpong contest!!!
Maar genoeg gepraat..

Heel veel groetjes vanuit Australië!

Ik voel me alsof ik bovenop de wereld sta. Loesje in Australië

  • 23 Mei 2015 - 13:05

    Bianca:

    Fijn om je reisverslag te volgen en je belevenissen te delen! Als je in nederland geregeld in de kantine staat van een sportclub oid dan moet je ook een cursus volgen, achter de bar in een cafe hoef dat dan weer niet. Dus nederland is eigenlijk toch maar raar. Heel veel plezier en ik wacht op je nieuwe verhaal!

  • 24 Mei 2015 - 17:47

    Diny:

    He lieve dochter
    Zo te lezen heb je het uitstekend naar je zin, je geniet echt, en wij genieten daarom met je mee.
    Ga zo door.
    xxx



  • 26 Mei 2015 - 19:44

    Marjan:

    Loes superfijn om je zo te kunnen volgen. Ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 08 April 2015
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 103156

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 15 Mei 2016

a leap of faith

Landen bezocht: