Melbourne and The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Winkelmolen - WaarBenJij.nu Melbourne and The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Winkelmolen - WaarBenJij.nu

Melbourne and The Great Ocean Road

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 Juni 2015 | Australië, Melbourne

Inmiddels ben ik alweer in Adelaide nu ik dit aan het schrijven ben. Het reizen gaat zo snel en wil ook niet te lang op één plek blijven hangen. Wat ik over Melbourne kan zeggen: Het is de stad van de sport, hidden pubs en veel wind (jepp, het was best koud helaas).
De tweede dag in Melbourne zijn een maatje (uit Sydney) en ik naar een footy game geweest, echt Australisch Football, heel gaaf om keer mee te maken. Super spannende wedstrijd overigens. De avonden erop hebben we vooral gespendeerd aan het zoeken naar verborgen pubs waar Melbourne bekend om staat. Deze hebben we ook gevonden! Echter kostten de biertjes al gauw 12 euro per stuk... Het hostel was niet zo gezellig als in Sydney (en daar betaalde je ook voor), maar toch al gauw een paar leuke jongens leren kennen waarmee ik Melbourne onveilig heb gemaakt. De laatste dagen bestond dan ook uit het rondhangen met de jongens in de stad en sightseeing met hen. We hebben in de bioscoop Mad Max gekeken (gaaf!!) en overdag en 's nachts Victoria's market bezocht met gezellige muziek en alle soorten eten. Tevens de hoogste toren in Melbourne bezocht en van het mooie uitzicht genoten (zal wat foto's op fb plaatsen).. Tenslotte de laatste nacht gespendeerd met een hele leuke (en mega knappe en romantische) vent in een rooftopbar.. Helaas toch tijd om afscheid te nemen en om verder te gaan, Melbourne is een mooie stad, maar je hebt het als toerist al gauw gezien, op naar mijn Great Ocean Road tour!

Wauw en wat was die tour meer dan geweldig. We vertrokken al vroeg in de morgen met zo'n 10 man in een busje. De eerste dag zagen we de stranden, koala's, papegaaien, de 12 (?? Zijn er geen 12) Apostellen en de london bridge.. Het was enorm koud, maar het was het meer dan waard. Bovendien was het daardoor niet zo druk, dus was je bijna alleen op de mooiste plekken in zuid australië. Die nacht hebben we doorgebracht in een klein hostel, om de volgende dag de mooie plekken op Mount Grampians te bekijken. 's Ochtends hebben we letterlijk ontbeten met de kangaroos, terwijl de leider van de groep het eten van onze tafel at en de appel uit mn hand stal, wel perfecte timing om een selfie met een kangaroo te maken. De rest van de dag bekeken we de mooiste uitzichten van de berg en genoten we van een ochtendwandeling langs een waterval en eindigden in een aboriginal museum waar ik wel een emoepastei moest eten. Helaas was dit het einde van de geweldige rit van Melbourne naar Adelaide.

Inmiddels ben ik hier een paar dagen en ik vind het geweldig. Adelaide is een klein en bescheiden stadje, helemaal omringt door parken. Wandeltijd voor mij dus! En niet alleen wandelen, vandaag zijn we op de fiets naar het strand gegaan. Adelaide is dus even een rustige stop voor mijn volgende avontuur: Uluru en Alice Springs in het hart van Australië.. Jess op naar de warmte en nieuwe plannen??

FF grappig weetje: Inmiddels praat ik niet alleen Engels, ik denk zelfs in het Engels:S

Ik voel me rijker door herinneringen en verhalen dan geld ooit kan vergaren. Loesje

• 07 Juni 2015 - 11:48

Lucy:

Ha Loes,
    Mooi verhaal, mooie omgeving en mooie mensen, genieten.
    En de laatste regel...........waardevol.
    Het ga je goed.
    Groet, Lucy

• 07 Juni 2015 - 11:48

Lucy:

Ha Loes,
    Mooi verhaal, mooie omgeving en mooie mensen, genieten.
    En de laatste regel...........waardevol.
    Het ga je goed.
    Groet, Lucy

• 08 Juni 2015 - 07:58

Rikie Geurts:

Geweldig mooi zo te horen en te zien op je foto's,
    Blijf genieten van deze geweldige trip .
    groetjes uit deurne

• 13 Juni 2015 - 18:30

Elly Winkelmolen:

Hoi Loes
    Mooi deze reisverslagen, blijf ze volgen dus blijven schrijven verleer je het Nederlands ook niet!!! Graag ook foto's land is erg mooi.
    Geniet maar verder.
    Groeten Ome Piet en Tante Elly

• 19 Juni 2015 - 17:15

Joep:

Leuk 0m te lezen en mooie fotos

• 22 Juni 2015 - 09:21

Bianca:

Hey loes

geweldig wat je allemaal ziet en doet! Laat ons van deze kant van de wereldbol mee genieten!
    Go for it girl!
    groetjes bianca

• 23 Juni 2015 - 11:07

Omu Bas:

Ziet er goed uit Loes.
    Mooie verhalen met echte Loesje afsluiters :-)

Hier is het duidelijk minder sinds jij weg bent.
    Beurskrach.
    Slechte economie.
    Alle auto's stotteren.
    Geen werk.

Pepijn zit nu in Kuopio in Finland, bij 2 game vrienden, die heeft het ook zeer naar zijn zin.

Gr. Bas

• 02 Augustus 2015 - 09:56

Roos:

Leuk Loesje!

Fijn dat je zo geniet!!

Waar blijft je volgende update? ;)

Liefs, buurvrouw Roos